مراحل طراحی دکوراسیون داخلی
از کجا شروع کنیم؟

ایده تغییر دکوراسیون می تواند ایده ای جذاب باشد ولی چنانچه تجربه ای در این امر ندارید این مطلب می تواند به شما کمک کند تا با مراحل طراحی دکوراسیون داخلی آشنا شوید. ممکن است در وهله اول احساس کنید نمی دانید از کجا باید شروع کنید یا این تغییر برای شما سخت باشد ولی قطعا زمانی که ظاهری جدید به فضای زندگی خود می بخشید پشیمان نخواهید شد البته به شرط آنکه درست عمل کرده باشید و از اجرایی کردن تصمیمات نادرست و عجولانه بپرهیزید. اولین سوالی که در ذهن شما در رابطه با مراحل طراحی دکوراسیون داخلی نقش می بندد شاید این باشد که از چه رنگی استفاده کنم ولی باید بدانید که انتخاب رنگ و خرید آن یک بخش کوچکی از پروژه می باشند و مراحل بسیاری وجود دارد که پیش از آن باید طی کنید.

مراحل طراحی دکوراسیون داخلی: طرح خود را روی کاغذ پیاده کنید

پیش از شروع به هر کاری در یک پروژه طراحی داخلی توقعات خود را مکتوب کنید. چه سبکی موردنظر شماست. چه ترکیب رنگی را بیشتر می پسندید؟ از هر ایده ای که برای تغییر دکوراسیون خود دارید فهرستی تهیه کنید.

مراحل طراحی دکوراسیون داخلی: سبک خود را مشخص کنید

چه فضایی موردنظر شماست یک فضای رسمی یا یک فضای دنج یا یک فضای شاد؟ سبک کلاسیک را می پسندید یا سبک مدرن یا مینیمالیزم و یا یک سبک سنتی ایرانی. کمی در این مرحله زمان بگذارید و سبک موردنظر خود را تشخیص دهید و المان های موردنیاز برای پیاده سازی این سبک در پروژه خود را که متناسب ذائقه شما نیز هست تعیین کنید.

مراحل طراحی دکوراسیون داخلی: ابتدا با وسایلی که در اختیار دارید آغاز کنید

عموما هیچ فردی طی یک پروژه نوسازی و تغییر دکوراسیون همه وسایل خود را تعویض نمی کند و به ندرت افرادی هستند که از صفر همه وسایل موردنیاز خود را تهیه کنند. بنابراین به داشته های فعلی خود نگاه کنید. چه مبلمانی دارید؟ فرش شما چه ظاهری دارد؟ برخی وسایل هستند که بازهم از آنها می توانید استفاده کنید. بعضی از وسایل را به تازگی تهیه کردید و دور ریختن آنها به صرفه نخواهد بود. برخی از وسایل را هم ذاتا دوست دارید و برای شما مهم هستند. پس روی داشته های خود تمرکز کنید و با توجه به آنچه که در اختیار دارید و تصمیم دارید آنها را حفظ کنید طرح خود را اصلاح کنید.

آیا وسایل دکوراتیو مانند مجسمه، تابلو یا سایر وسایل تزئینی در اختیار دارید

اگر یک کلکسیون کریستال یا مجسمه های چینی یا قیچی های قدیمی یا هر وسیله دیگری در اختیار دارید آنها را نیز در پروژه خود جای دهید. برمبنای پالت رنگی و تمی که کلکسیون شخصی شما دارد می توانید از آنها در پروژه خود بهره بگیرید.

در انتخاب سبک موردعلاقه خود اگر تردید دارید راهنمایی بگیرید

یک روش ساده این است که فکر کنید در میان تابلوهای هنری کدام نوع را می پسندید. انتخاب یک تابلو رنگ روغن منظره یعنی شما فضای سنتی یا رسمی را بیشتر می پسندید. در عین حال انتخاب یک تابلو عکس با فضای سیاه و سفید یا استفاده از یک اثر هنری آبستره نشان می دهد که سبک های جدیدتر و معاصر بیشتر به مذاق شما خوش می آیند.

آیا رنگ خاصی را دوست دارید

ممکن است از افرادی باشید که اکثر کمد لباس شما را به طور مثال رنگ سبز تشکیل می دهد. این یعنی به این رنگ علاقه مند هستید و می توانید از آن در طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. این بدان معنا نیست که همه فضاهای اطراف خود را سبز کنید. می توانید از رنگ های خنثی مثل سفید یا خاکستری یا بژ استفاده کنید و در انتخاب چند آبجکت و اکسسوری های کوچک از رنگ سبز استفاده کنید و در یکی دو آبجکت بزرگ نیز از این رنگ غافل نشوید مثلا می توانید در پارچه کاناپه از این رنگ بهره بگیرید. از یک نقش و بافت مناسب استفاده کنید.

اگر هنوز در چگونگی شروع پروژه خود سردرگم هستید بهتر است از یک طراح یا دکوراتور مشورت بگیرید. آنها می توانند نیازهای شما را بررسی کرده و با توجه به اصول طراحی پروژه شما را به نحوی پیش ببرند که در نهایت از فضای ایجاد شده لذت ببرید.

این پست را به اشتراک بگذار
برچسب‌ها
بایگانی


مشکلات اجرایی در ساختمان سازی
مسائل اساسی و مشکلات اجرایی در ساختمان سازی